Tuesday, November 6, 2012

Demam Durian Crepe



Sekarang kat mana2 pon bleh nampak homemade baker jual Durian Crepe ni. Lagi2 dah mula musim durian ni. Saya pon tak ketinggalan menjual Durian Crepe ni. Sampai ke Seremban 2 le saya pergi demi menuntut ilmu ni. Buat ape pergi jauh2 padahal kt internet pon ade resepi??

Saya ade reason tersendiri. Sbbnye saya mahukan crepe yg menggunakan 5jenis tepung dan 1 pon bukan tepung gandum. Saya mahukan crepe yg nipis je dan bukan macam kulit ketayap. hehehe..
Dan saya mahu tgk teknik yg betul dlm pembuatan crepe tersebut. 

Dalam lambakan durian crepe di pasaran skang customer harus bijak memilih mengikut citarasa sendiri. Ada yg guna resepi asal BZEE BAKERY seperti saya dan juga resepi2 lain yg terdapat di internet. Even nk beli terus di Sweet Chat Cafe di Aeon St18 pon ada. Saya pon slalu juga beli dulu. Sedap je..

Sifu saya pesan..dlm buat crepe ni jgn kedekut isi durian. sbb isi durian le yg memainkan peranan yg penting. Yela bukan jual crepe perisa durian. Ini DURIAN CREPE hehehe..

Bagi kawasan berdekatan dgn saya Ipoh/Batu Gajah yg ingin order bleh tgk kt FB saya bila saya open order ye. Personal order saya amik jika order min 20packs. 1 pack = 4 biji = RM10.

Contact saya 0195736516.


No comments: