Monday, September 26, 2011

Saya Generasi...

Pagi ni di Riuh Pagi Era topik nya "Saya Generasi.....". Topic ni dimulakan oleh @aidasue di twitter. Saya tak aktif twitter so tak tau sgt. Just tau dari apa yang saya dengar di radio je tadi. Topik menarik, so boleh jadikan entry di blog. hahaha..

Saya generasi ape?? So jom check it out.

1. Generasi layan POP KUIZ yg Pak Nil pengacaranya. Pernah pergi rakaman Pop Kuiz di Hotel Syuen, Ipoh. Masa tu bintang undangan kumpulan NIKO..dah le tgh minat gile si Affa time tu. huhuhu. Setel rakaman je terus gi serbu dorang kat set. Tak pasal2 kena halau. hahaha..seb baik time tu baru sekolah rendah. Takde le malu sgt..kata budak2 kan.



2. Generasi main Brick Game aka TETRIS. Masa tu popular game super mario dan len2. Tapi saya takde game tu. Game set yg guna ala2 cassette tu. Apa ntah namanya. Cuma ada Brick Game tu je. Itupon pulun main sampai High Score.



3. Generasi layan citer jepun Maero Attack. Mmg tak miss la citer tu. Pastu verangan buat somersault berputar. hahaha..Padahal men bola tampar bukan terer pon.



4. Generasi main lompat getah tu. Zero point, one point...saya paling tak terer buat pusing 5x tu. mesti slow giler. Setakat buat untuk diri sendiri boleh la. Bila nak kena cover ahli geng lain mesti hampeh. Selain lompat getah tu main juga galah panjang, tutup botol dan batu seremban. Especially lepas abih UPSR. Dah tak belajar sangat. Main je kejenye. huhuhu..



5. Generasi meminati boy band bermula. Masa tu yg plg popular Backstreet Boy, N'sync, Hanson, The Moffats dan banyak lagi la. Kalau local artis KRU, 4U2C, NIKO...tapi Feminin, RES2 tu sume tak bape layan. Biasa le kite pompuan ske artis lelaki je. hahahaha..

6. Generasi pakai baju ala2 rappers ke ape ntah. Baju besar, seluar besar then kasut yg dh macam safety boots tu. Baling kat anjing pon boleh biol. T-shirt Quicksilver time ni popular sungguh. Bayangkan kami 4 beradik ada kasut boots tu sorang sepasang untuk raya. Kasut sorang dalam RM200+/-. 4 orang dah berapa. Kasut saje. Time tu kasut macam tu dah mahal gile dah. Lagipon kami bukan orang kaya pon. Alhamdulillah rezeki Abah murah...

So, korang generasi ape pula?? Yg lebih kurang sebaya ngn saya maybe ada yg sama dgn cerita saya kan. Jom le kongsi kisah anda pula...


P/s: Gambar sume google saje. Thanks to the owners..

2 comments:

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

kite segenerasi la ngan awak,,,cume tang pakai baju ala2 rappers tu je tak...hahah

Puan ApasH said...

Mummy Miqhael:

mesti awak jenis yg sopan2 ala2 perempuan melayu terakhir ni. Tu yg tak pakai baju rappers tu..huhuhu