Tuesday, January 18, 2011

Spaghetti Kosong



Lately Qaseh kurang makan nasi. 2 malam lepas saya rebuskan spaghetti untuk dia. Mmg pe'el dia kalau makan spaghetti mesti makan kosong gitu dia. Sbb bila kami masak spaghetti selalu pedas skit. Jadi dia makan spaghetti saje je la.

Rebus le skit. Takut dia tak habis. Air rebusan tu saya letak garam skit supaya takde le tawar sangat kan.



*credit to google*


Siap masak letak spaghetti tu dalam mangkuk terus dia makan sambil tgk tv. Saya pon tgk le tv. Tiba-tiba "Mama, agi".

Alamak tak cukup le pula. Lapar benar le tu. Cepat2 saya gi rebus lagi. Mula2 dia nangis la sebab tak dapat lagi. Lepas saya dukung tunjuk spaghetti tengah masak baru dia benti nangis. Paham kot saya bgtau tgh masak.

Petang smlm balik kerja MIL kata Qaseh tak makan byk tghari tu. Saya pon terus rebus spaghetti. Saje tambah bahan2 skit. Kesian tgk dia makan kosong je. Letak le chicken ham yg di carik2 then letak cheddar cheese skit.

Dia rasa terus tak mahu. Last2 Mama juga kena habiskan. Separuh lagi Opah yg abihkan.

Penat mama buat sayang ooii..Kamu nk yang kosong juga ye. Tapi malam tu nasib baik mahu makan nasi.

Qaseh ni makan macam ada musim. Time tak nak makan tu mmg x moh langsung. Time dia nak makan..mmg makan banyak. ish..ish..

Then Qaseh tak ske makan lauk lagi2 le sayur kan. Sayur yg dia bleh terima kentang & carrot je. Favorite fish cake. Pantang ada fish cake dalam sayur sure dia kebas dulu. huhuhu. Ayam langsung tak ske. Ikan pon kdg2 makan kdg2 tak.


4 comments:

NM02 said...

saya pengemar spageti yang tegar. ahaksss

Unknown said...

alahai qaseh suke yg kosong je yer..ape rasenye yang? :)

Puan ApasH said...

NM02:

Saya pon suke spaghetti..tapi janji saya masak hehehe..sebab saya ske pedas2.

Puan ApasH said...

Huda:

Akak ada rasa spaghetti kosong tu. Boleh la sbb rebus dalam air letak garam. Takde la tawar sgt..