Wednesday, November 24, 2010

Obsessi Melampau


Tarikh kejadian : 23/11/10 (semalam)

Jam menunjukkan pukul 11.30pagi. Tiba-tiba handphone berbunyi, tertera nama "My mom in Law"...

MIL jarang telefon saya di waktu kerja kecuali perkara-perkara penting. Selalunya saya akan berdebar kalau MIL time saya kerja. Risau takut2 ada perkara buruk yang berlaku di rumah.


MIL : Apash balik tengahari tak?
Me: Tak tau lagi Mak. Kenapa?
MIL : Qaseh ni nak tengok Upin & Ipin. (Dibelakang kedengaran suara Qaseh yang melalak2 sambil sebut "Pipina..Pipin..")
Me: Mak try le pasang DVD tu.
MIL: Mak tak reti la.
Me: Ok le, saya balik.



Saya terus capai handbag terus keluar even baru 11.30pg. Lantak laa..kesian MIL dok melayan karenah si Qaseh ni. Obsessi yang melampau terhadap Upin & Ipin.

Sampai rumah dah boleh dengar Qaseh melalak dari luar. Saya buka je pagar rumah terus Qaseh berlari ke pintu grill sambil memanggil "Mama..mama..Pipin"..Pipi basah dengan air mata. ish..ish...anak mama.

Saya masuk je rumah terus Qaseh tarik tilam & bantal dia letak depan TV untuk tengok Upin & Ipin. Setel terangkan cara-cara2 guna DVD Player kat MIL saya pon balik ke Ofis. Qaseh pon dh tak heran kat Mama sebab kusyuk tengok Upin Ipin.

Balik kerja MIL cerita 3x ulang DVD tu sampai le Qaseh tertidur sendiri....

2 comments:

Unknown said...

hihihi kelakar la qaseh..sian akak siap kene blk umah jap nak bukak dvd tu :)

Puan ApasH said...

Huda:

Itu le nasib baik le umah tu tak jauh sangat dan company tak strict sangat bab2 keluar ni. Kalau tak teruk MIL kena pujuk si Qaseh tunggu Mama bleh keluar lunch.