Friday, October 15, 2010

ASD Qaseh...

Gambar digoogle sahaja. Thanks to the owner.

Smlm akhirnya berjaya juga buka akaun Amanah Saham Didik utk Qaseh. Tujuan buka akaun ni nak simpan duit2 raya Qaseh. Sebelum ni Qaseh hanya ada SSPN..dr dia berumur 2 bulan dulu. Mmg every months saya akan masukkan duit kat SSPN.

Tapi SSPN ni susah skit utk kita withdraw balik duit. Bukan tak boleh tapi akan mengambil masa yang lama. So kami perlu 1 saving yang senang masuk senang withdraw. Bukan ape pon just for emergency purposes je. Sakit ke..ape ke. Just to be prepare je.

Kire ok le kot dah ade 2 savings. 1 mmg khas utk education yang sememangnya mungkin takkan diusik sampai Qaseh abih SPM nanti..Insyaallah.

Cakap pasal savings dan pelaburan ni. Saya sebenarnya baru tahu boleh withdraw EPF utk buat pelaburan. Lambat kan saya tau. Itupon tau lepas my colig yang inform. Tapi risau gak..layak ke?? Ade berapa je pon EPF saya tu.

Dan2 tu terus saya surf website EPF baca yang mana patut. Then minta info dari kawan2. Buat calculation sendiri. lepas congak2 dan agak2 nasib baik layak withdraw. Takde le banyak mana. Tapi jadi utk mula2 kan.

Last2 kak emma suruh mak dia contact saya terus. Senang skit berurusan dgn org yang kita pernah jumpa kan. Daripada random agent je.

Kalau takde aral hari ni akan jumpe auntie zainab. Mintak2 semuanya berjalan dgn lancar. Amin...

1 comment:

Mummy ZaraZarif said...

bagus2....gud for future..