Friday, September 24, 2010

Headache

This week dah masuk 14 weeks. alhamdulillah loya dan muntah2 belah pagi dh kurang. Dh start pon minum susu Anmum tu. Bila mabuk2 dh beransur hilang..headache plak constantly datang. Hari2 plak sakitnya dalam minggu ni. Normally headache start bila start tghari. Bila dh headache ni sekaligus trigger rasa nk muntah. Tahan je la. Tapi balik umah b4 amik dinner saya gi muntah. Sbb insyaallah lepas muntah tu tekak dh bleh terima nasi dan kurang loya. So possibility nk muntah dh kurang. Rasa rugi je amik dinner then muntah. mana nk dapat nutrient kalau asyik muntah aje kan.

Dah seminggu saya ignore je headache ni. Sbb even x pregnant saya selalu sakit kepala/pening2. Sampai le member ofis cakap.."U maybe kurang darah kot"..Betul juga kata dia. Bila dh pregnant ni bleh jadi camtu kan. Tapi tiap kali check BP sentiasa ok aje.

Cakap pasal BP ni kalau nurse/doctor check guna yg bukan digital tu..ala dorg kena pam guna tangan tu. Ntah ape nama dia..selalu akan dapat result 110/70. Tapi bila guna yg digital automatik tu mesti slightly high..sebab ape eh??? yang mana betul??

Just quick update pasal pregnancy kali ni. Buku/kad merah tu saya dh buat 2 hari sebelum raya (07/09/10). Malas nk pergi time cuti minggu raya tu. Kita busy nk beraya..x kuasa nk abihkan masa kt klinik. So pergi awal. Lgpon 2-3hari dh nk masuk 12 weeks. Kira ok la kan.

Lepas buat buku merah tu..the next day saya kena gi klinik kesihatan Pusing plak utk amik darah. Sbb Klinik desa bemban dh tak amik darah lagi. Satu hal lagi ke klinik. Then on 17/09/10 pergi balik Klinik Pusing jumpe doktor plak. Jumpe pon bukan buat apa sangat. Doktor just review balik buku merah yg lama. ITU JE!!..Then dia ckp..time masuk bulan ke 8 baru refer saya ke hospital besar ipoh sbb saya ade kes extended tear 3cm kat rahim.

Okle..cukup utk bebelan hari ni yg tanpa gambar....

1 comment:

Unknown said...

isk3..sian akak pening2..huda takat mual2 tu adela same cam preggy husna dulu..alhamdulillah x siyes mane..akak jgn stress2 sgt yer..tk care!