Wednesday, June 2, 2010

Our Latest Addition!!


As I blogged about it here, this is our latest addition. Mende yang sudah menjadi idaman en.hubby dari dulu lagik. Addition utk adik Qaseh belum ada rezeki yer kawan2.



Before beli en.hubby yg byk wat research utk decide beli brand ape..model ape. So, selepas timbang tara dijalankan, model itu le yg sesuai utk kami yg zero knowledge pasal photography ni. Dan sesuai dengan budget kami.

Last weekend ade expo DSLR kat Ipoh Parade. Itu yg kami ke sana utk belek2 before buat decision. Skang ni kalau beli Canon akan bagi extra 2 years warranty it register on9. Semenjak dpt slr ni sabtu lepas. Kami belum berpeluang gi test shoot kt luar. Asyik test dalam umah. Saya pon x lepaskan peluang. Saya main snap je gambar. Bukan reti nk setting2 ni..hahaha..Yang jadi mangsa adalah tak lain tak bukan si Qaseh le.


Yang best bila dh ade slr ni bila tangkap gambar Qaseh mesti sharp. xde le blurr mcm selalu. Sebab minah kecik ni bukan reti dok diam. Mama sukerr!!


Nak kata saya jakun pon kata le. Selama ni saya guna HP camera je snap gambar Qaseh. HP nokia N70 je plak. Digicam biasa pon saya tak pernah ada tau. =P
Banyak mende yang perlu belajar..banyak mende nak kena explore...for the time being..saya serahkan tugas itu kepada en.hubby. Bila dia dh master..dia bleh ajar saya. Kan senang. X yah le saya semak kepala baca manual, guide book yg saya x berapa nk paham. hahahaha...



Tak sabar nak gi shoot gambar kat luar plak. Mesti cantik2 kan. Padang rumput yg menghijau. Bunga2 yang berwarna warni, Air tasik, laut yang biru...aiseh bleh imagine skang ni....Selama ni dok tgk je gambar org len cantik2..jeles je rasanye. Tapi alhamdulillah skang kami pon bleh dpt great shot. Cuma asah je skill tgkp gambar tu..=P



So, pada yang sesiapa otai bab2 amik gambar ni bagi le guide eh. Tak pon suggest any webpage / blog pasal photography yang boleh kami jadikan panduan. Then kami juga kena belajar editing photo jugak kan. Korang guna ape eh edit gambar?? Share le eh..


Note: Semua gambar diambil oleh saya sendiri. Xde edit2 sebab x reti nk edit ape2 lagi. Sila jangan kutuk. Tapi nk kritik dialu-alukan. Saya budak baru belajar.





4 comments:

Unknown said...

cantik saja kak apash :)

NM said...

not bad.ketara nampak peluh qaseh.hehe

Momma Qiestina said...

weeeeeeeeeeeeeee dah ade dslr :)

pasni gilela nak berphotoshoot kan.ala yat pon main taram je shoot pastu now baru pandai nak adjust aperture ISO segala tu.

selamat berphotoshoot!

Puan ApasH said...

Huda:

Cantik?? xdele buruk sangat kan..tu yg penting.

Lin:

Not bad?? thanks..itule semua jerawat kt muka pon boleh nampak tau..

Yat:

weeee....mmg best dh ade dslr..mmg gile..cuma waktu je belum mengizinkan..