Tuesday, February 2, 2010

Insiden Pagi ni..

2 mende jadi pagi ni..mende x besh la. Not a good start for today.

Masa galas beg laptop nk ke kereta, tali beg putus. Nasib baik sbb sambut bag before it hit the ground. To exact..bukan tali tapi mende plastic yg hold tali beg tu. Masuk ni dah 2 beg laptop saya rosak. Huhuhuhu..

Then b4 ke ofis singgah isi minyak lu. Mmg kebiasaannya isi Full Tank jer. Mula2 masukkan Bonuslink card tu..ntah ape prob..x nak kuar2 balik kad tu. Sampai le pump attendance tu dtg lift up and put back the nozzle baru kuar bonuslink kad tu. Then masukkan credit card.


So saya just isi minyak cam biasa dan tunggu dia tendang balik tanda dh penuh le kan. Sambil tu mata tgk meter..uishh..dh dekat RM60 ni..tiba2 melimpah2 minyak kuar. Saya dah panik. nasib baik le tak tergamam lama2. Cepat2 tarik nozzle tu balik.

X pasal2 kena bayar RM61.70 pagi ni. So amik air..curah byk2..sbb byk gak yg melimpah. Then, atas sbb rasa bertimbang rasa saya pergi inform cashier tu pasal petrol dh melimpah..soh dorang cuci elok2. Kang x pasal2 terbakar plak petrol station tu lak.

Tak tau le nape nozzle tu tak tendang balik. Rosak ke ape x tau le kan..So lepas tu call en.hubby inform pasal insiden tu. En.hubby kata nape x claim balik duit yg lebih tu. Sbb bukan salah saya..salah nozzle tu x tendang balik. Saya x terfikir pon pasal tu. Takper la..kire halal le..

2 comments:

Unknown said...

sabarla kak..ade hikmah tu..insyaAllah :)

Puan ApasH said...

Huda : agaknya la..insyallah..