Monday, November 16, 2009

Mimpi...

Lately saya selalu mimpi..mimpi ada makna le..mimpi mengarut la..Seperti yg diberitahu oleh en.hubby..Mimpi itu adalah suatu 'alamat'...bukan address tau. X paham gak..ok..ini hasil carian dengan kamus dewan online...

alamat:
  1. sesuatu yg dianggap (ditafsirkan dsb) sbg menandakan bahawa sesuatu kejadian dll yg baik atau buruk akan berlaku, tanda , pertanda: dia merasakan bahawa mimpinya itu memberinya sesuatu alamat.
  2. bermakna bahawa, menandakan, menunjukkan : burung berkicau alamat hari nak siang.

" Apabila diantara kamu ada yang mimpi menyenangkan ( memberi khabar gembira ), maka ia bermakna dari Allah. maka bacalah hamdalah dan ceritakan ( mimpi yang baik tersebut kepada orang lain), tetapi sekiranya mimpi yang tidak menyenangkan , maka ia bermakna daripada syaitan.Oleh itu mohonlah perlindungan Allah dari kejahatan ( mimpi dari syaitan ), dan janganlah kamu ceritakan mimpi tersebut kepada orang lain, maka mimpi tersebut tidak akan membawa mudarat."

( Hadis Riwayat Bukhari )

Contoh pada malam (dh pagi actually)..my Angah nk bersalin..Saya bermimpi melihat sekeping kertas tertera nama bayi lelaki "Muhammad Khalif F*****" dan berat 3.**kg...tp gambaran itu ada sedikit kabur..Lepas tu saya terjaga..Lalu terdengar HP en.hubby ringing..Saya pon keluar dr bilik & lihat en.hubby tgh talk to the phone dgn my BIL..and mentinoning my Angah dh selamat deliver baby boy. After jumpe Angah kt spital..baru tau anak dia 3.0kg..sama ngn mimpi saya..

Actually b4 this mmg my Angah pernah mentioned bakal nama anak dia. Tapi mlm sebelum tidur tu mmg saya langsung x terfikir tentang nama tu. Yg dok terfikir..cane le Angah waktu tu..dh bersalin ke blom. Dh dr pagi dlm labor room sampai le saya masuk tido mlm tu x bersalin2 lg..

Samada ia sekadar mainan tidur..ataupon saya mendapat "berita baik" dr Allah...Wallahualam...

Tapi malam tadi mmg mimpi mengarut ya amat..bgn tidur tersengih pon ada. Kan Saya ada dok mentioned nk gi holiday break..Dlm mimpi tu en.hubby nak bawak kami ke satu resort ni utk bercuti..dalam mimpi tu kami mmg pernah ke sana sebelum itu kerana kami sgt mengecam jalan ke sana..bila tiba di sana..kami x jumpe resort tu. Yg ada cuma pekan kecil..bila ditanya pd penduduk di situ..mereka terus menjawab "NI KAMPUNG GAJAH LA BUKAN KUALA KANGSAR"

CET!!..Review ttg mimpi tu:

  • Boleh plak salah tempat padahal kg gajah ngn kuala kangsar tu jauh..satu ke arah utara satu ke barat..(yeke...x pon selatan..hahaha)..
  • Holiday kt Kuala Kangsar??? weh..tempat len xde ke?? aiyoo...nak tgk pe situ..sg perak?? ish..ish..kalo ye pon..jalan atas skit ke utara sampai Bukit Merah ke..Ok le gakkan..paling2 tidak gi Taiping ke..bleh naik Bkt larut..Zoo pon ada..dating kt Taman Tasik taiping ke.."From Taiping with love"

Sambungan mimpi:
Kami pon patah balik ke K.kangsar dan sampai le ke resort tersebut..tapi dlm mimpi tu bleh focus yg saya ni berkaki ayam..x pulak pakai sandal, kasut mahupun selipar jamban tat seng..ish..ish..Di dalam resort..saya bleh plak terjumpe ERRA FAZIRA..hahahaha..ni sume gara2 sebelum tidur tertgk gazet citer "Kasih Tercipta" kt ASTRO PRIMA..hahahaha..Jgn plak wat statement saya ni peminat Erra Fazira..Adik laki saya je yg minat Erra ni..sanggup beratur panjang sorang2 kt pawagam Cathay kt ipoh lu..(waktu ni TGV ngn GSC blm ada kt Ipoh lg) sume sbb nk tgk Erra dlm citer PASRAH. Itupon setelah dia gagal pujuk 3org kakak dia utk teman dia tgk PASRAH..hahahaha..(Hilang Macho Acap oii)

Ok2..berbalik pada mimpi tu..Kalo mimpi mcm tu nmpk sgt le cam mimpi mengarut kan..

Masa saya form 2 lu pernah mimpi 3mlm berturut2 tentang kejadian ni..bagaikan drama 3 episodes..kerana mimpi malam ke-2 adalah sambungan mimpi malam 1st..then mimpi mlm ke-3 adalah finale..hahaha..Mimpi tu starring 1 guy..the same guy every night..and masa tu berjaya buat saya terdetik di dlm hati..adakah itu soulmate saya..dan persoalan skang..adakah en.hubby yg saya mimpikan masa tu..HAHAHAHA...MamaQaseh dh melalut ni..

Biar apepon..en.hubby lah my soulmate..Yang cayang Bie sgt2 tau..mmuuaahhh..(opss..sorry last2 jadi entry jiwang MamaQaseh plak)

The end.


No comments: