Monday, August 10, 2009

Do you love your job?

Do you love your job??

This is absolutely not my dream job..
I'm doing this job because this is the only job offer that I got with OK salary..
I say OK because in other location with my degree and work experience I can get more..

If I stayed in previous company, my salary will categorized as GOOD..
tapi rezeki sy bukan di sana lagik..
Past is past..
I've made decision..sometimes money can't guarantee the happiness..

Same goes with my hubby..he absolutely HATEs his job..
the job scopes he fine with it..
only he HATEs the management..
sume sbb dasar tgk kulit..
Management dia cha ya nun alif..
sbb kita melayu..basic bg ciput..
tapi sume keje kena buat..
when org dia baru masuk keje tapi basic salary is much higher than him..
tapi most keje x reti buat..
HANGIN laa my hubby..



mmg nk2 sgt tukar kerja..tapi susah nk dpt keje around IPOH or BATU GAJAH ni..
so ape bleh buat..bykkan bersabar je la..

Even saturday pon dorg bg cuti tp potong gaji la..alasan sbb ekonomi gawat..
so if ade part time job..en.hubby akan follow his BIL..at least ade le dpt skit..
dr dok umah jer kan..

Now, en.hubby and his BIL are planning to open a company..start as a part time job first..
kalo rezeki bertambah baru bleh wat full time kan..
So, berharap sgt and berdoa semoga semuanye berjalan dgn lancar dan berjaya..amin.

Nanti kalo company tu dh berjalan..bleh le sy hebahkan di blog..
salah satu cara mempromosikan services/barangan tersebut kan..
kawan2..doakan sama2 ia akan berjaya eh..

2 comments:

Anonymous said...

moga planning nk buat join bisness ni terlaksana

puanrazma said...

moga2 bisness diaorg berkembang.. doa2 kn..amin