Tuesday, June 2, 2009

kenape eh??


Wah ini entry yg ke-6 utk ari ni...sume sbb kemalasan melanda pd 1st day back @ work..

Ni nk tanya..pada ibu2 yg bf anak2...sila le jawab eh..
saya baru jadi ibu utk 2bln..and ilmu cetek lagik..

Kes nyer cam ni..
Susu saya cam cair and jernih le..xde mcm kuning2 tu sgt..

susu awal mmg jernih kan..tapi kalo dh pump lama and dh collect dlm 3oz sebelah...kire susu awal gak ke??

sy stop pump bila susu mcm dh x bp nk ade..btul le kan??

adekah disebabkan oleh permakanan??

Is it OK?? Baby kenyang x kalo susu mcm tu??

Then, what should I do??

2 comments:

Jua Zulkef said...

kalo susu aku, dalam 50-10minit pump mmg susu jernih. lepas agak side tu dah macam x kuar susu, aku alih gi side satu lg. then, bila side yg satu lg pun dah macam nak kering, aku gi balik side yg pertama tu. aku ulang buat macam tu bila nampak macam dah xnak kuar susu. n aku stop bila dua-dua belah mmg dah xkuar.

bila nak simpan, aku campurkan semua yg aku pump td sbb susu yg last2 tu kat pekat sikit, tuh kira dah zat akhir. lepas tu baru aku bahagikan masuk dalam plastik atau tupperware kecik2 ikut sukatan anak aku minum.

mama salmi said...

apash,

mmg mcm tu..susu yg awal nama dia foremilk..yg last nama dia hindmilk..pekat sket..pape pun try tgk forum susuibu..kt situ mmg byk mklumat..mie pn rujuk situ klu da pape prob...

k slmt bjuang..:)